Dobre jak… orzechy

Każdy z nas lubi oś pochrupać między posiłkami. Najlepsze do tego będą różnego rodzaju orzechy. Nie polecam tych najdroższych macadamia, bo ich zakup znacząco uszczupli wasze portfele, ale jak kogoś stać to nie mam przeciwskazań. Inne popularne u nas orzechy to: laskowe, włoskie, migdały i wiele innych. Co jest takiego we właściwościach tych niepozornych produktów? Otóż są one cennym składnikiem błonnika, który polepsza pracę jelit chroniąc przed zaparciami. Ponadto zawierają bardzo dużo korzystnych dla naszego organizmu kwasów tłuszczowych, które wpływają na obniżenie poziomu „złego” cholesterolu. Chronią dzięki temu przed zawałami serca, udarem mózgu i miażdżycą. Orzechy zawierają dużą ilość mikroelementów wpływających na właściwe funkcjonowanie naszych komórek. Magnez pomaga we właściwej pracy układu nerwowego, żelazo chroni przed powstawaniem anemii, witamina E blokuje działanie wolnych rodników, które są przyczyną powstawania komórek rakowych. Orzechy należy spożywać kilka razy w tygodniu, pamiętając o ich wysokiej kaloryczności. Dlatego trzeba nimi zastąpić słone i słodkie przekąski, a nie traktować jako dodatek do nich. Mogą one być niebezpieczne dla alergików, dlatego powinni się wystrzegać tego produktu.

Leave a Reply

Październik 2019
P W Ś C P S N
« Sty    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
  • Poradniki dla mamPoradniki dla mam
    Żywienie małego dziecka. Kochane mamy! Każda z Was z pewnością nie raz zastanawiała się, co Wasze dziecko może, a czego nie może zjeść. Internetowe poradniki dla mam nie zawsze rozwiewają …
  • Smaczne jedzenieSmaczne jedzenie
    Ileż to razy znaleźliśmy się w takiej sytuacji, kiedy to za coś płaciliśmy naprawdę sporą sumę pieniędzy, a ostatecznie i tak nie byliśmy z tego zadowoleni? Niestety, ale w życiu …