Dobre jak… orzechy

Każdy z nas lubi oś pochrupać między posiłkami. Najlepsze do tego będą różnego rodzaju orzechy. Nie polecam tych najdroższych macadamia, bo ich zakup znacząco uszczupli wasze portfele, ale jak kogoś stać to nie mam przeciwskazań. Inne popularne u nas orzechy to: laskowe, włoskie, migdały i wiele innych. Co jest takiego we właściwościach tych niepozornych produktów? Otóż są one cennym składnikiem błonnika, który polepsza pracę jelit chroniąc przed zaparciami. Ponadto zawierają bardzo dużo korzystnych dla naszego organizmu kwasów tłuszczowych, które wpływają na obniżenie poziomu „złego” cholesterolu. Chronią dzięki temu przed zawałami serca, udarem mózgu i miażdżycą. Orzechy zawierają dużą ilość mikroelementów wpływających na właściwe funkcjonowanie naszych komórek. Magnez pomaga we właściwej pracy układu nerwowego, żelazo chroni przed powstawaniem anemii, witamina E blokuje działanie wolnych rodników, które są przyczyną powstawania komórek rakowych. Orzechy należy spożywać kilka razy w tygodniu, pamiętając o ich wysokiej kaloryczności. Dlatego trzeba nimi zastąpić słone i słodkie przekąski, a nie traktować jako dodatek do nich. Mogą one być niebezpieczne dla alergików, dlatego powinni się wystrzegać tego produktu.

Leave a Reply

Październik 2017
P W Ś C P S N
« sty    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  
  • Kuchnia polskaKuchnia polska
    Gdy rozmawiamy z naszymi znajomymi to zazwyczaj mówimy, jakie pyszne dania są na przykład we Włoszech czy też na przykład w Anglii, lecz nie przywiązujemy zbyt wielkiej wagi do tego, …
  • W świecie kulinariówW świecie kulinariów
    Każdy z nas z pewnością lubi dobrze zjeść i ceni sobie dobrą kuchnię. Dobrze i dużo nie zawsze znaczy zdrowo. Kulinaria dają nam dzisiaj niesamowite możliwości, w świecie kuchni można …